Press "Enter" to skip to content

Kashan \ Abyaneh

Alamut Kalesi’ni  ziyaretimiz ve Meissam’ın aşırı misafirperverliği bize Kashan’a gidiş yolumuzda oldukça vakit kaybettirdi. Ama bu tip seyahatlerin güzel yanı aslında bilinmeyenler ve yol üzerindeki bu tip sürprizler. Her şey süper planlı gittiğinde heyecan faktörü azalıyor ve adına macera demek pek mümkün olmuyor. Bilmediğimiz coğrafyada önümüzde yaklaşık 500 km yol olsa ve biz öğlen saati gelmesine rağmen Kashan yoluna çıkamamış olsak da, yolun kalanının tadını çıkartarak sürmeye devam ettik. Bir süre sonra karnımız acıkmaya başladı. Etrafta yemek için doğru düzgün bir yer göremeyince bir kasabanın içinde durup Tebriz’den aldığımız kuruyemiş ve hurmalarla birlikte oradaki bir bakkaldan aldığımız içeceklerle karnımızı doyurduk. Bu sırada yanımıza gelen sevimli bir amca ile işaret dili ile anlaşıp, bir süre işaret dili ile sohbet ettik. Kendisine ikram ettiğim kuru yemişleri ağızında dişi olmadığı için yiyemeceğini işaret etti. Ayrılmadan önce bir fotoğrafını hatıra olarak çekmeyi ihmal etmedim.

İşaret dili ile bir süre sohbet ettiğimiz amcamız

Kısa molalar ve uzunca bir sürüşten sonra Qom şehri civarlarına geldik. Burasını da rotaya almayı uzun süre düşünmüştük ama sonra mollaların yeri olması dolayısı ile pas geçip Kashan’ı rotaya ekledik. Ancak kararan hava ve yorgunlukla acaba burada kalsa mıydık diye düşünmeden edemedik. Bir de bunun üzerine yaklaşan yağmurun habercisi olan şimşekler sağlı sollu çakıp gecenin karanlığını aydınlatmaya başladı. Bir süre daha sürmeye devam ettikten sonra yağmur başlamadan önce yağmurluklarımızı giymek için yolun kenarında durduk. Her zaman söylediğim ve geçmişte tecrübe edinerek öğrendiğim şey “iyi motorcu yağmurluğunu yağmadan giyer” lafıdır. Yağmurlukları giydikten kısa bir süre sonra gökten boşalırcasına yağmur yağmaya başladı. Yoldaki kamyon ve tır trafiği de görüşü iyice olumsuz etkilemeye başladığı için, sürüş zaten yorgun olan bizlere iyice yorucu hale gelmeye başladı. Kashan’a geç saatte varacağımızı hesapladığımızdan yol üzerinde bir şeyler yemeye karar verdik. Oldukça büyük bir tesiste durup, yağmurluklar ve montlarımızı çıkardıktan sonra tüm İran seyahatinin en pahalı yemeğini yol kenarı mola tesisinde yedik. Gece yaklaşık 11.30 gibi Kashan’a girdik. Yağmur hala yağmaya devam ediyordu. 1001 gece massallarındaki gibi daracık sokaklarda yağmur altında motorlarımızı sürerek oteli bulmaya çalıştık. GPS’lerden hayır gelmeyince Google Maps’den bakarak otele ulaştık.

Otelin giriş kapısı

Bir süre kapıyı çaldıktan sonra ve bizi karşılayan genç adama rezervasyonumuz olduğunu anlatmayı başardığımızda otelin hemen bitişiğindeki evin kapısını çalarak bahçesine motorlarımızı almamızı sağladı. Evde yaşayan herkes bizim yüzümüzden uyanmıştı ama evin küçük sevimli çocuğu motorlara bakarak oldukça heyecanlı vakit geçirdi.

Bu oteldeki odamız 4 kişilik bir suit odaydı. Tarkan’ın hastalığının devam etmesi sebebi ile ona oldukça geniş olan odanın bir ucundaki yatağı vererek diğer uçtaki yataklara Soner ve ben yerleştik. Sıcak bir duş ve odadaki meyvelerle biraz vitamin aldıktan sonra sabaha kadar deliksiz bir uyku çektik.

Odamızın kapısından otelin avlusunun gece görünüşü
Otel odamızın giriş kapısı

Ertesi sabah yağmur dinmiş ve güzelce serin bir hava bizi bekliyordu. Sabah gözüyle otelin çok güzel bir avlusu vardı. Kahvaltıyı bir üst katta avluya bakan bir odada yaptık. Odada bizden başka bir çift ve bir İranlı vardı. İranlı bizim Türkçe konuştuğumuzu duyunca sohbet etmeye başladı. Kendisi de bir Azeri Türküymüş. Oldukça iyi Türkçe konuşuyordu. Diğer çifte rehberlik yapıyormuş. Biz de nerede para bozdurabileceğimiz konusunda kendisinden bilgi aldık. Bundan sonraki varış noktamızın Garmeh olduğunu söylediğimizde bize yol üzerinde Abyaneh diye tarihi bir köyün olduğunu ve kendi düzenlediği turlarda mutlaka herkesi götürdüğünü ve görmek isteceğimizi söyledi. Bunun üzerine hemen rotaya Abyaneh’i de ekledik.

İran’da bir çok otelde göremeye alışacağımız otelin avlusu

Otelden ayrılmadan önce Kashan’da eski evlerin olduğu sokaklarda biraz dolaştık. Agha Bozorg Cami’ni ziyaret ettik. Kocaman avlusu olan ve 12 imamın referansları dolu olan bu cami oldukça güzel mimarisi ve simetrik yapısıyla çok etkileyiciydi. Alt katlarda derslikler vardı.

Agha Bozorg Cami
Agha Bozorg Camisinin içi
Kashan’ın dar sokakları ve tarihi evleri
Kashan’ın keşfederken

Otelden ayrılmadan önce otelin işletmecisinin ricası ile hep birlikte ve tabi ki motorlarla bir hatıra fotoğrafı çektirdik.

Kashan hatırası. Motorlar gece beyaz kapının olduğu avlunun içinde güvenle bizi bekledi.

Rotaya Abyaneh’i de ekleyip sürmeye başladık. Abyaneh’e doğru arada görünen yağmur bulutları uzaktan bizi tehdit etse de ıslanmadan sürmeyi başardık.  Abyaneh’e yaklaşırken nükleer tesislerin olduğu bölgeden geçtik. Acaba burada ne tür üretimler yapılıyor diye düşündük. Ama etrafta ne bir asker ne de güvenliğe dair bir şey görmedik. Yol o kadar güzeldi ki casuslukla suçlanma şüphelerini de göze alıp bol bol fotoğraf çektik. Boşluk hissini ve onun ortasında sürmeyi çok etkileyici buluyorum. Hava ve bulutlar da buna katkı sağlayınca ortaya güzel fotoğraflar çıktı.

Abyaneh’e doğru sürerken
Abyaneh yolu
Abyaneh yolu.

Abyaneh’e giriş bir çok İran turistik yeri ve bölgesinde olduğu gibi paralı. Girişten sonra köye doğru biraz daha yol almanız gerekiyor. Burası söylendiğine göre 2500 yıllık bir köymüş. Kerpiç evlerden yapılmış bitişik yapılar birlikte çok güzel bir görüntü oluşturuyor. Köye girdikten sonra motorları güvenli bir yere parkedip açlıktan ölmekte olduğumuz için güzel açık bahçesi olan ve kokuların bizi çağırdığı bir restoranda öncelikli olarak karnımızı doyurduk. Daha sonra köyü gezmeye fotoğraf çekmeye başladık.

Abyaneh
Abyaneh’de turistler
Tipik bir Abyaneh evi
Abyaneh’den bulutlar
İnsanlar neden kapı fotoğrafı çeker bilmiyorum ama ben de çekmeden edemedim
Merdivenler
“Paket açıksa sinekler konar” veya “hindistan cevizli barımız seni cool yapar” Yorum sizin..

Abyaneh’in tamamını vakit dolayısı ile gezemesek de tarihi köyün havasını aldık. Abyaneh etkileyici bir yer olmasına rağmen bana fazla turistik geldi ve Abyaneh’den çok buraya giden muhteşem yol hafızalarımda daha çok yer etti.